De meest basale manier om de borstspieren (de pectoralis major) te trainen is door middel van opdrukken. Opdrukken wordt uitdagender met opdruksteunen. Spiermassa kweken is met opdrukken maar beperkt mogelijk. Opdrukken met een gewichtsvest maakt de oefening zwaarder en zal leiden tot meer spiergroei. Een zwaardere manier om de borstspieren te trainen, waarbij meer spiermassa in de borstspieren en triceps kan worden opgebouwd, is door middel van dips op een dip station. Gorilla Sports biedt ook Power Towers aan met dipsteunen. De eenvoudigste manier om spiermassa te kweken in de borstspieren is door middel van bankdrukken op een halterbank.

Gorilla Sports biedt verstelbare halterbanken aan met dipsteunen. Een alternatief en een waardevolle toevoeging op het bankdrukken, zijn dumbell presses. Dumbell presses zijn het eenvoudigst uit te voeren op een losstaande fitnessbank. Wil je zowel dumbell presses kunnen uitvoeren als kunnen bankdrukken, dan is een combinatie van een een losstaande fitnessbank en losstaande bankdruksteunen aan te raden. Wil je vrij zwaar trainen, dan adviseren we om een fitnessbank te combineren met een Multi Squat Rack. Dankzij de safety spotters kun je daarmee veilig bankdrukken en squatten. Uiteraard heb je voor het bankdrukken een degelijke halterset nodig met een lange halter (ookwel: barbellstang).